День Моцарта

PreviewImage

Muzica nu cunoaște frontiere sau culoare politică. Încă din cele mai vechi timpuri, muzica a știut să adune împreună generații, să ne facă mai buni și să ne invite la meditație. Dat fiind faptul că integrarea Republicii Moldova în spațiul european comun este primordială pentru țara noastră, credem că muzica clasică reprezintă puntea de legătură spre valorile culturale comune internaționale. Astfel, a luat naștere proiectul „Cultură prin muzică”, cu genericul „Muzica popoarelor lumii – Uniți prin muzica clasică”.

Prin stilul său inconfundabil, geniul nonconformist al muzicii mondiale, Wolfgang Amadeus Mozart, a revoluționat secolul XVIII, iar opera sa dăinuie prin măreția capodoperei sale. Este considerat un miracol al muzicii clasice, întrucât la vârsta de doar 12 ani, Mozart compusese deja trei opere, șase simfonii și numeroase alte creații. Cele 626 de compoziții scrise de acesta pe parcursul vieții sale, au un ecou și în zilele noastre.

Astfel, la 263 de ani de la nașterea Mozart, maestrul Eugen Doga vă îndeamnă să intrați în lumea fără hotare ale geniului care a știut să îmbine perfect eleganța, armonia și viața boemă a secolului XVIII. Duetul Figaro-Susanna din opera Nunta lui Figaro, Aria lui Don Giovanni din opera Don Giovanni, Piesa la pian-Micul Mozart, sunt doar câteva dintre surprizele cu care vă vor încânta inconfundabilii Anna Cernicova și Vitalie Cebotari, pe data de 26 ianuarie, în cadrul Salonului „Eugen Doga Music Cafe”.

Maestrul Eugen Doga dorește astfel să deschidă brațele muzicii clasice din toate colțurile lumii și să încânte publicul cu măreția acelor note care au revoluționat cultura mondială.

Muzica inspiră. Inspirați de muzica lui Mozart, bucătarii iscusiți de la Restaurantul „Vatra Neamului”, în incinta căruia se află Salonul „Eugen Doga Music Cafe” vor pregăti un meniu specific gastronomiei germane, care va desfăta gusturile oaspeților.

În aceste timpuri zbuciumate, când lipsește atât de mult comunicarea dintre noi și uităm de hrana sufletească, acest eveniment vine să ne încarce cu energie pozitivă și să ne inspire – pentru a fi mai buni, mai aproape unul de celălalt și cu inima deschisă către frumos.

Chișinău, str. Alexandr Pușkin, 20b
+37322226839
600 lei