Iată la ce concluzie s-a ajuns în prinvința utilizării emoticoanelor

Dacă folosim emotiile, sau bine, unele dintre ele, la întâlniri face to face, e de bine, dă un sentiment pozitiv, în schimb, dacă folosim în scris echivalentul electronic al lor, emoticoanele, părem incompetenți.

În corespondenţa de serviciu folosirea emoticoanelor nu îmbunătăţeşte tonul mesajului, ci poate lăsa impresia de incompetenţă, potrivit unui studiu recent, preluat de Agerpres.

Imagini pentru emoticoane
Emoticoanele au început să fie folosite ca substitute pentru cuvinte în mesaje, aplicaţii de chat sau email, iar potrivit unor cercetători din Israel şi Olanda. „Eram foarte optimist în ceea ce priveşte impactul pozitiv al emoticoanelor, dar primele rezultate sunt surprinzătoare”, a declarat pentru CNN Ella Glikson, unul dintre autorii studiului, de la Universitatea Ben-Gurion din Negev, Israel. Revista de specialitate Social Psychological and Personality Science, a publicat studiul ce a fost realizat cu ajutorul a trei experimente în care au fost implicaţi 549 de participanţi, din 29 de ţări.

Concluzie „devastatoare”

Una din concluzii este că o față zâmbitoare a unui emoticon nu este unui zâmbet, iar efectul pozitiv al emoticoanelor asupra tonului mesajului este deseori umbrit de percepţia competenţei scăzute a celui care a trimis mesajul.


Altă concluzie arată că impresia unei competenţe scăzute duce la scăderea dorinţei destinatarului de a împărtăşi informaţii cu expeditorul, ceea ce poate avea ca rezultat o relaţie de lucru dificilă.


Cu riscul de a părea misogini, cercetătorii respectivi spun că destinatarii erau mai degrabă înclinaţi să presupună că email-ul cu emticoane fusese trimis de o femeie.

Potrivit cercetătorilor, studiul ar putea constitui un ghid util pentru tânăra generaţie care foloseşte dispozitivele mobile şi limbajul internetului. Din acest motiv, folosirea emoji se transformă într-un limbaj și trebuie să învăţăm regulile de folosire şi limitele acestuia, mai spun cercetătorii.

source:noizz
0