РУ / RO

Nu a fost găsit nimic

Specificați solicitarea Dvs.

Pentru copii
totă perioada
August
Lu
Ma
Mi
Jo
Vi
Du
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
Videoclipuri
Irina Rimes a lansat o nouă piesă jucăuşă de pe albumul "Cosmos"

Ce se întâmplă
Anna Odobescu este finalista concursului Cerbul de Aur 2019

Nu-ți vine să crezi
Momente inedite din culisele marilor filme: ce nu s-a văzut pe ecran

Seriale
Serialul "Succesiunea" continuă cu sezonul trei

Nu-ți vine să crezi
Poze din vechiul Chișinău. Cum arăta capitala la începutul anilor ’80

Fata babei și fata moșneagului

La „Licurici” se adauga, an de an, opere ale unor clasici ai literaturii nationale si universale, transpuse in fermecatorul limbaj al genului si insemnand, pentru trupa, cam tot atatea certe succese. Acei, ce mai au pina sa poata citi singurei basmele lui Ion Creanga, privesc fascinati „cutia magica”, la rampa careia, de asta data, se deapana „Fata babei si fata mosneagului”.

Aflati la virsta „marilor descoperiri teatrale” spectatorii-puradei se familiarizeaza astfel cu incitante modalitati de expresie scenica – un veritabil ABECEDAR TEATRAL absolut necesar lor. La nivelul celei mai fragede varste Teatrul „Licurici” are o dubla valoare educativa: una explicita, manifestata prin talmacirile intamplarilor urmarite din sala si alta, la fel de importanta, ce are in vedere o dimensiune etica si culturala.

Conturate in nuante, pe cit de subtile pe atit de usor perceptibile pentru ochii curiosi si exigenti ai micutilor, aceste valori perene poarta amprenta sigura a maiestriei echipei de creatie. Capata evidente valente de veritabil basm teatral. Impartaseste spectatorilor ceva din ceea ce inseamna miracol, bunatate si speranta.

Combinatia realului cu imaginarul fabulos (papusile la paravan si actorii in avanscena) se produce prin mijloace scenice stilizate, ce dau salii sentimentul participarii.

Titus Jucov stie ca teatrul adevarat exclude compromisul care recurge la simplisime si trucuri ieftine. Arta regizorului se dezvaluie prin metafore a caror limpezime si plasticitate cuceresc. „Fata babei si fata mosneagului” are calitati pe care chiar si teatrul, destinat adultilor, le pierde uneori: finete, precizie a mizanscenei, pastrarea farmecului naratiunii prin solutii simple, esentializate.

Cromatica, muzica, dansurile, valoarea literara a textului, interpretarile devin, in substraturile inconstientului, elemente de referinta pentru generatia de miine. Aceasta vocatie papusareasca impune responsabilitate si rigoare. Dialogul viu cu sala, caracterele conturate cu tuse sigure intr-un desen precis, solutiile tehnice ingenioase, multiplele posibilitati, oferite in manuirea papusilor, demonstreaza ca directorul artistic al teatrului vietuieste, cu adevarat, in lumea copilariei. In spectacol se recunoaste mana sigura si ingeniozitatea de a suprapune detaliul semnificativ unei viziuni de ansamblu.

Regizorul foloseste toate capacitatile decorului, creand neasteptate spatii de joc si asigurand, prin aceasta, cursivitatea actiunii. Abila deplasare a papusilor si „paiatelor”, a fiecarui element de recuzita, la care se adauga si o iluminare foarte sugestiva, creeaza impresia de fluenta, asemeni derularii unui film, existand, insa, avantajul relatiei nemijlocite cu sala. Si, daca savoarea scrierii marelui humulestean nu se poate pastra intru totul intacta, caci metaforele literare – in mod inevitabil – sunt sacrificate, dramatizarea (Constantin Brehnescu) prezinta actiunea dinamic (datorita si dialogurilor neaose, extrase cu pricepere din text de catre Titus Jucov), reliefind cu prisosinta valoarea eterna a basmului.

Personajele, realizate cu mult umor si originalitate, beneficiaza de maxima expresivitate datorita interpretarii vocale extrem de nuantata. Absurdul unor momente nu exclude realitatea personajului. Intervine alt aspect, ce tine de specificul „teatrului multiplu”: aici, actorul-manuitor, chiar de este vazut in scena (canta si danseaza), trebuie sa stie sa existe doar in planul doi, in spatele personajului (desi, adeseori, e si in fata lui), sa „dispara ca prezenta subiectiva”.

Actorii cunosc acest lucru si „dispar”. Spectacolul lui Titus Jucov este o generoasa desfasurare de culoare, muzica si miscare, bine ritmat, realizand acordul necesar intre personajele-papusi si actori. Unul din principalele atu-uri il constituie papusile Angelei Josanu – inteligent si foarte spiritual comentariu al eroilor si nu doar figurarea, modelarea acestora.

Vocile sunt foarte inspirat distribuite, corespunzand personalitatii caracterelor, sustinute de miscari coregrafice de o fluenta si expresivitate admirabila. S-a produs o inovare generala a limbajului teatral practicat de Titus Jucov.

Data și timpul:
22 septembrie 11:00
Regizor:T. Jucov
În roluri:Viorica Dobzeu, Cristina Bejan, Ion Buzilă, Gheorghe Popescu, Ion Ambros
Bilete:50 Lei
Videoclipuri
Irina Rimes a lansat o nouă piesă jucăuşă de pe albumul "Cosmos"

Ce se întâmplă
Anna Odobescu este finalista concursului Cerbul de Aur 2019

Nu-ți vine să crezi
Momente inedite din culisele marilor filme: ce nu s-a văzut pe ecran