New Miorița

PreviewImage

Poate fi modern patrimoniul național? Ce au în comun cultura moldovenească și Isadora Duncan? Pentru prima dată în scenă este prezentat un balet modern în baza unei balade pastorale.

Din anii '20 ai secolului trecut, datorită dansatoarei inovatoare Isadora Duncan, baletul modern a început să se dezvolte în întreaga lume. Modern, Jazz, dans contemporan...Și acum coreografii crează forme de expresie plastică a corpului uman. Dansul în continuare trasează paralele și unește generații.Trupa profesională de balet contemporan "Fabrica de artă contemporană (FAC)" s-a angajat să demonstreze acest lucru, prezentând pentru primă dată baletul în baza baladei "Miorița"."New Miorița" este interpretarea baladei în formă de dans. Un dans care va atrage interesul spectatorului către bogatul patrimoniu cultural și folcloric al Moldovei. Ideea piesei îi aparține Maestrului în Arta,  Docentului Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice, Ion Batrîncea. "New Miorița" este o îmbinare a realismului și a fantasmagoriei simbolice bazate pe folclorul și obiceiurile popoarelor moldovenești și românești.

Textul coregrafic al piesei se asociază în cel mai armonios mod, din punct de vedere emoțional-dramaturgic, cu muzica compozitorului si Maestrului in Arta Anatol Ștefăneț. Acest aliaj se deosebește prin diversitate și transmite cu cea mai mare precizie trăirile interioare ale personajelor.Povestirea se desfașoară in trei planuri/schițe - baladă, Biblie și în reflecția societății moderne.

Spectacolul transmite ideea că noi, ca societate, ne sufocăm în vicii. Nu vrem să ne asumăm responsabilitaea pentru faptele comise și pentru propria viață. Nu ne rămâne decât să ne creăm idoli, iar cei pe care îi alegem sunt zei autoproclamați, niște "sfinți", care isi trag radacinile din poporAcești predicatori falși ne fac să fim slabi și dependenți.  Eliberați-vă percepțiile pe durata vizionării și lăsați-vă mintea să prindă toate subtilitățile moralei baladei în formularea sa modernă.

Coregraf – Daria Simbiriova Batrincea
Compozitor – Anatol Stefanet “Maestru in Arta”
Ideea spectacolului – Ion Batrincea “Maestru în Arta”